Saturday, December 5, 2009

Cerita tentang sahabat aku...

Spangerbob SahabatKu..

Ukhwah Fillah..sayang korang semua wahai sahbat2 ku..



Sa
Nak cite la tentang sahabat-sahabat aku yang dalam gambar tuh.. First skali cerita Sahabat aku yang bernama sa.. Budak ni aku kenal bile aku belajar di Kolej Teknologi DarulNaim.. Dia ni asal Di Kuala Terengganu, berturunan cina.. cam biasa la kan??cina kan penipu..tengok Ah-long lar..heheh..pada sa, maaf berbanyak la..aku main-main jer.. meh aku nak cite ni, sa ni banyak bantu aku dalam perkembangan otak aku.. Hehe..aku ni lembab skit, maklum lah banyak makan semut..hehehe.. tak derk la, aku ni payah skit nak faham kalau lecture cakap kat depan..Jadi mangsa yang akan aku bertanya bile tak faham iaitu sa. Dia terlampau banyak bantu aku.. banyak belanja aku walaupun dia terlampau suka orang belanja dia..heheheh... Sa ni pernah jadi roomate aku masa semester 1...

Ati
Ati lah sahabat aku yang bernama ati. dia ni sahabat yang paling rapat ngan aku di KTD. semester 3 ni dia tangguh sem disebabkan sakit leukimia + hati. Dia cakap sakitnya tu tak derk la teruk sangat.. Tapi hari ni dia dah sembuh.. Semester depan dia akan sambung balik semester.. doakan dia datang sni balik taw?? aku boring tanpa dia.. dulu aku selalu lepak bilik dia..kadang-kadang pergi tidur pun bilik dia, makan kat bilik dia, mandi kat bilik dia n sume la..heheh.. Rindu sangat ati..

Fizah
Fizah lak sahabat aku di sekolah menengah sultan ahmad yang mana dia lah orang pertama yang tegur aku masa aku masuk kelas 3se2 dulu.. Masa tu tahun 2005. pas tu barulah kawan dia tegur aku. Fizah ni baik gak, dia selalu belanja aku. dia nie jugak selalu take care aku.. 1 je la sikap yang tak berapa suka kat dia, dia couple.. bukan aku anti couple, tabi dah lebih2 aku tak berapa suka lar... Erm.. fizah ni dia tak lupa sahabat dia walaupun sahabat dia jahat mana pun terhadap dia..memang dia jenis cam tu.. aku pun kadang2 serba salah ngan dia.. yela, aku banyak wat salah kat dia.. Fizah kalo terbaca blog aku kisah mung ni maaf sume salah aku deh???hehehe...

Siti
siti ni plak sahabat yang paling baik kat aku.. dia ni sahabat yang paling baik dari sahabat aku yang lain.. dia ni jugak selalu jadi mangsa aku kat sekolah dulu.. time cikgu cakap bahsa ingeris, aku tak faham, aku akan tanye dia sampai lah dia jawab pe maksudnya.. Kadang2 time exam pun aku akan tanye dia...heheh.. nakal jugak aku nie erk???heheh.....erm.. pape siti ni ada penyakit yang payah nak ubati, kalo nak ubati dia supaya pulih sepenuhnya, dia kena jumpa ustaz.. tapi dia ni mak sedare dia tak kasi berubat..erm..tak tahu lah kenapa..Siti ni anak yatim.. adik dia yang solihin tu hensem sangat.. solihin lahir tahun 1992.. muka solihin pun macam siti.hehe...

Ayu
Ok, seterusnya ayu..ayu ni aku nak citer la erk??dia ni banyak rahsia.. dia ni sebilik ngan aku semester 3 nie.. Kisah nya ialah, dia ni kalo dalam YM, tagged, friendster, facebook ke ape ke sumenyer dia letak muka doraemon.. sape2 kenalan yang ade terYM ngan budak penuh misteri yang muka nya selalu muka doraemon nie, itu la ayu..

Tiqah
Seterusnya tiqah.. Ni la tiqah budak yang nakal sangat.. Tiqah ni tua setahun dari aku.. aku pernah gak nak panggil dia akak, tapi dia cakap tak payah sebab dia tak nak orang cakap yang dia tua.. lagi pun muka dia tak kurang cam muka kitaorang yang masih muda nie..hehehe... Budak ni cam fizah jugak, tak pernah lupakan sahabat...kalo lah sahabat dia dalam kesusahan, dia akan tolong jugak setakat yang mampu.. Dia ni anak pensyarah.. katanya ayah dia baru je dapat pangkat datuk.. ok la dia nie.. 5 bintang la aku kasik kat dia..hehehe..

Pika
Seterusnya pika.. budak ni selalu je buat aku bengang.. tapi aku suka kawan ngan dia, sebab dia ni pendengar yang baik... selalu jerk ajak aku mengumpat..hahaha.. pika ni kalau orang nak pinjam duit dia, dia tak kisah.. ada sorang tu sampai RM 500 dia pinjam ngan pika, pika kasik jugak dia pinjam.. pika ni jugak selalu lepak dalam bilik aku.. setiap kali datang bilik aku, mesti dia akan buka laptop aku, salah satu dia cari dalam laptop aku ialah cerita upin dan ipin.. dia ni suka sangat upin dan ipin, cara cakap dan muka pun hampir sama dah dengan upin dan ipin..hehehe.. Dulu aku ingat dia ni budak sombong..ye la 1 corse, tapi dia jarang tegur aku dan jarang terima tegur aku.. masuk semester 3,semua kelas aku sama ngan dia, jadi tiap-tiap hari jumpa dia, jadi, ane lah tak jemu dan tak cakap.. sebab tu kami jadi rapat..ok la dia ni.. kalau aku bercakap, jarang aku guna bahasa kebangsaan, aku guna bahasa terengganu, selalu gak budak ni menyusahkan aku translet bahasa luar.. dia ni budak johor..

Tiqa
Budak ni sama ngan pika, budak sombong masa aku semester 1 dan 2.. budak ni suka senyum.. budak ni pom macam pika, budak johor.. kadang2 dia jadi cam pika, suruh aku terang kan balik apa akau cakap.. geram jugak aku.. hehehe.. budak ni sekelas ngan aku..

Piqah
pikah ni budak kelas aku gak.. dia ni pun aku cop budak sombong.. dia tak pernah tegur langsung aku dulu.. kalau aku senyum pun, jarang dia nak balas.. dia ni pendiam.. sampaikan dah masuk semester 3, baru lah penasihat akedemik dia tahu yang dia anak ketua Hal Ehwal pelajar kolej teknologi DarulNaim nie, iaitu En. Rosdi..

Asma'
Asma' ni plak, masa aku semester 2 dia kerap jugak tegur aku sebab dia la yang hendel baju t-syit Amits dulu.. tu yang boleh bercakap tu.. dia ni pun budak kelas aku ngan sa..ok la dia ni.. Asma', piqah, tiqa dan pika ni satu geng..

Su
su ni plak, aku jadi rapat ngan dia pasal dia ni sebilik ngan sa semester 3 ni.. masa semester 1 aku pernah gak tegur2 dia, tapi biasa la, dia tegur aku biasa2 jer.. su ni garang orang nyer.. tapi dia baik.. nak2 bile dia belanja aku makan.. dia suke masak.. dia bagi aku makan masakan dia..

Hasnul
Hasnul lak.. dia ni pernah jadi roomate aku masa aku semester 2.. masa semester 1, dia ni selalu lepak dalam bilik aku.. tu yang jadi rapat.. dia ni pun garang maca, su.. tapi dia ni baik.. dia ni satu geng ngan sa..

No comments:

Post a Comment